• Levering 1-2 hverdage Levering 1-2 hverdage
  • Fri fragt ved køb over 500 kr. Fri fragt ved køb over 500 kr.

Handelsbetingelser

 

Det skal være nemt og gennemskueligt at handle online, både når du handler til dig selv eller hvis du ønsker at sende en gave.
Hos Frellsen gør vi det nemt. Du kan betale med en lang række forskellige betalingskort eller med mobilepay. Du kan også selv vælge om du vil have din bestilling leveret til døren eller til nærmeste pakkeboks/posthus.


Her på siden kan du læse mere om vores handelsbetingelser.


 

1. Generelle oplysninger om I.M. Frellsen K/S

I.M. Frellsen K/S
CVR: 25340604
Industrivej 14
4000 Roskilde
Danmark

E-mail: kontakt@frellsen.dk
Telefonnummer: 46755300
 

2. Online betaling

Når du handler på frellsen.dk kan du anvende følgende betalingsmetoder:

• Mobilepay
• Dankort
• Visa/Dankort
• Visa
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling på frellsen.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra I.M. Frellsen K/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret. Der sendes ikke varer uden for Danmark.

3. Fragt

Ordrer til levering med GLS er omfattet af et fragtgebyr, som altid vil fremgå ved valg af denne mulighed.
Ordrer til afhentning i butik (Click & Collect) omfattes ikke af et fragtgebyr.

Vi sender alle vores pakker med GLS som distributionspartnere.

4. Levering og afhentning

Afsendelse af varer på Frellsen webshop til levering sker indenfor 1-2 hverdage. Sker bestilling en hverdag inden kl. 10, vil varen blive afsendt den følgende hverdag.   
Bestilles varer fredag efter kl. 10 eller i forbindelse med helligdage, vil afsendelse ske den følgende hverdag.
Bestil gerne dine varer i god tid, hvis de skal bruges på en bestemt dato.
Når du bestiller dine varer på Frellsen til Click & Collect, bedes du bl.a. vælge afhentningsdato. Bestilles varerne på en hverdag, kan de tidligst afhentes i den pågældende butik næste hverdag efter kl. 12. Bestilles varerne torsdag efter kl. 23.59, kan de afhentes den følgende mandag efter kl. 12. Såfremt den følgende mandag er en helligdag, kan varerne afhentes den først følgende hverdag.
Den seneste mulige afhentningsdato er én måned efter afgivet bestilling. 
Straks efter gennemført bestilling modtages der en ordrebekræftelse. Ansvaret for bekræftelsen overgår til forbrugeren, når du modtager den på e-mail. Du bør derfor hurtigst muligt efter modtagelse kontrollere indholdet af bekræftelsen, og at den stemmer overens med din ordre.
Hvis du ikke modtager en e-mail med ordrebekræftelse, kan det være fordi, at den er havnet i mappen med uønsket mail. Hvis e-mailen ikke er dér, kan du skrive til kontakt@frellsen.dk.

5. Track & Trace

GLS sender dig en track & trace mail og/eller SMS, når din pakke går fra vores lager.

6. Flødeboller - Bemærk kort holdbarhedsperiode

Vores flødeboller er altid friskproducerede og har en kort holdbarhedsperiode. Holdbarhedsperiode på op til 3 uger fra produktionsdato. 

7. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Der er ikke returret på varer købt på frellsen.dk, da der jf. gældende fødevarelovgivning ikke ydes returret på fordærvelige fødevarer.

8. Reklamationer

Husk at gemme din kvittering/ordrebekræftelse i tilfælde af reklamation.
Reklamationen må ikke være følge af fejlagtig opbevaring af varen.
Ønsker du at reklamere over en vare købt på frellsen.dk, skal dette gøres inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Efter varens sidste anvendelsesdato ophører reklamationsretten.
Reklamationer skal ske på henvendelse til kontakt@frellsen.dk. Tag et billede af de varer du ønsker at reklamere over og vedhæft billedet i en mail sammen med dit ordre id.

9. Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for 14 dage efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendeles dato.
Du bedes i den forbindelse kontakte os på kontakt@frellsen.dk 

10. Klageadgang

Du har til enhver tid mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kontakt@frellsen.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse også indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Opdateret

Handelsbetingelserne er opdateret 15-11-2023